"
Usługi
ZAMÓW ONLINE

Odbiór techniczny mieszkania w Warszawie - ile to kosztuje?

odbiór mieszkania
Data publikacji: 2021-04-13

Odbiór mieszkania to jedna z ostatnich kwestii przy kupnie mieszkania jaka czeka przyszłych właścicieli. Jest to nie tylko ważny ale też nieco stresujący moment w naszym życiu. Dlatego należy podejść do niego spokojnie i dokładnie, aby nie przegapić ważnych detali, które spowodują dodatkowe koszty wykończenia, czy późniejsze niezadowolenie z zakupionego mieszkania. Zdecydowanie warto pod kątem odbioru mieszkania zwrócić się o pomoc do profesjonalisty, który dzięki swojemu doświadczeniu, wiedzy oraz przy pomocy specjalistycznego sprzętu sprawdzi wszystkie elementy mieszkania, znajdzie ewentualne usterki, dopilnuje ich wpisania do protokołu odbiorowego i zobowiąże dewelopera do ich naprawy.

Ile kosztuje odbiór mieszkania?

Koszt odbioru mieszkania w Warszawie jest przed wszystkim zależny od powierzchni lokalu i zaczyna się już od 200zł przy mniejszych metrażach kończąc na 600zł przy mieszkaniach o powierzchni ponad 100m2. Koszty te są podane dla standardowego zakresu odbioru, który świadczy 85% firm zajmujących się odbiorami mieszkań.

Cena dojazdu na terenie miasta, na którym świadczy usługi dana firma zazwyczaj jest już wliczony w cenę odbioru mieszkania. Natomiast za dojazd do okolicznych miejscowości doliczany jest dodatkowy koszt zależny od odległości i czasu dojazdu. Przykładowo do miejscowości oddalonych od centrum do 50km, koszty dojazdu kształtują się w przedziale 50-100zł. Dłuższe dojazdy są kalkulowane indywidualnie z powodu czasu dojazdu i powrotu jaki trzeba poświęcić dla danej wizyty.

Na rynku są jednak firmy, które oprócz standardowego zakresu odbioru mieszkania świadczą usługi dodatkowych badań wymagających specjalistycznego sprzętu takich jak:

  • Badanie przyczepności powłoki malarskiej metodą siatki nacięć
  • Badanie termowizyjne w sezonie grzewczym
  • Badanie szczelności okien w sezonie letnim za pomocą anemometru termo-oporowego
  • Badanie sprawności wentylacji
  • Badanie wilgotności posadzki
  • Badanie twardości posadzki za pomocą rysika ri-ri

W przypadku takich badań koszt odbioru wzrasta o 100-200zł zależnie od zakresu przeprowadzanych badań.

Jakich narzędzi zazwyczaj używamy podczas swoich odbiorów? Link - narzędzia używane do odbioru 

inspektor nadzoru

Do czego mogą być przydatne takie badania?

Przykładowo badanie twardości posadzki jest niezbędne przy wykończeniu np. deskami trójwarstwowymi, ale także pomoże nam wykluczyć błędy związane z kruszeniem i wycieraniem się posadzki pod późniejszym naszym wykończeniem panelami podłogowymi. Natomiast badanie termowizyjne pomoże nam znaleźć mostki termiczne oraz nieszczelności okien.

Przykładowy koszt odbioru

Podajmy zatem przykładowy koszt odbioru dwupokojowego mieszkania o powierzchni 58m2 na jednym z Warszawskich osiedli:

  • Koszt odbioru ze standardowym zakresem - 300zł
  • Koszt odbioru z przeprowadzeniem dodatkowych specjalistycznych badań - 400zł

Czy zawsze kierować się ceną przy wyborze firmy odbiorowej?

Zdecydowanie nie! Jak w każdej branży, najtaniej nie znaczy najlepiej, ale też nie zawsze najdrożej będzie dawało gwarancję najwyższej jakości usługi. Dlatego przy wyborze firmy, czy osoby do pomocy z odbiorem mieszkania, przede wszystkim należy się kierować jakością świadczonych usług i kompetencjami konkretnego inspektora.

Jakie są cechy dobrego inspektora?

Dobry inspektor musi charakteryzować się kilkoma cechami, które są niezbędne do przeprowadzenia dokładnego i poprawnego odbioru.

  1. Przede wszystkim musi posiadać szeroką wiedzę dotyczącą sposobu odbioru poszczególnych robót budowlanych opartą na normach i warunkach technicznych. Bez posiadania tej wiedzy znalezienie usterki bez podania podstawy jej zgłoszenia może być po prostu odrzucona przez dewelopera.
  2. Choć do odbioru mieszkania przepisy prawa budowlanego nie wymagają posiadania uprawnień budowlanych niemniej jednak dobry inspektor powinien posiadać uprawnienia budowlane, choć nie jest to ostateczny wyznacznik jego kwalifikacji.
  3. Duże znaczenie mają także profesjonalne narzędzia, których używa, a także dokładność i skrupulatność w działaniu.
  4. Dobry inspektor powinien też posiadać szeroką wiedzę na temat materiałów i rozwiązań technologicznych stosowanych w budownictwie, dzięki której będzie w stanie jeszcze podczas odbioru udzielić porady odnośnie dalszego wykończenia, czy zaproponować rozwiązanie przy trudnej aranżacji, lub planowanych zmianach w mieszkaniu.

Dlatego przed wyborem swojego specjalisty doradzamy przeprowadzenie z nim skrupulatnej rozmowy o zakresie odbioru i sposobie jego wykonywania.

Warto też pamiętać, że po odbiorze czeka naj wymagający remont. Aby poszedł on sprawnie trzeba zadbać o dobrą ekipę remontową. Link - jak znaleźć dobrą firmę remontową 


MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ